Una chenerazión que debán de os nuestros güellos ha bisto tirale paladas de bardo a nuestra cultura. Que a os seis años nos enzerrón en Escuelas Hogar ta cibilizanos. Siempre o que nusatros hemos sabiú no ha baliú ta cosa, as nuestras casas no baleban, as trazas de fer as cosas yeran rancias, a fabla fiera. Siempre hemos siu os proscritos. Tamién ha abiú chen aguda en a nuestra chenerazión, pero os que nos hemos quedaú a bebir y treballar astí, sin fer a pilota, por os nuestros medios, con l ´erencio espiazau y sin bateagüas familiar, nos han escruchinaú contino.
Uey soy farta, ye como si toz os disprezios y os chapazos de chicorrona y de gran, me caesen dencima de un montón. Me pasan como una pelicula os desplantes en os treballos, os madrugóns y as corridas de dos oras ta l´autobús de o colegio, as tardes de domingo plorando, sin poder estudiar por no tener luz en casa...
A marchinazión y a inchustizia de as qu´eba pasau prou poca pena dica agora, uey son zaborros y barderas en o camín. Y no tiengo fuerzas. Me siento biella y me paez que ya he bisto proú cosas. No torno a plorar, os güellos tiengo secos y no boi a dale a dengún o gusto de biyeme plorar de impotenzia.
As casas, os campos, as bordas, as masadas, uey no balen cosa, maitin balen muito, y otra bez tornan a no baler, ye o capitalismo: l´intrés de os poderosos, os barruntos de o mercaú pero os que de berdá no balemos cosa, ni somos cosa, ni con iste, ni con dengún gubierno; semos os probes, os que han de gana-se o pan, con a sudor de a frente. A ixos nos pasa como a nuestra fabla, no emos ni nombre.
El funcionamiento de nuestra sociedad lo resumió muy bien en una frase Francisca Castillo, de Jánovas: "La gente no vale nada".
ResponderEliminar